50 éve indult hódító útjára a Home Staging! – De mi is az pontosan?
„A home staging röviden az ingatlan eladás, vagy kiadás előtti felkészítését jelenti. Az első benyomás egyszeri és megismételhetetlen és ahogy igaz ez egy első randira, úgy igaz az ingatlannal történő első találkozásra is.”
A home staging röviden az ingatlan eladás, vagy kiadás előtti felkészítését jelenti. Megálmodója, Barb Schwarz, amerikai ingatlanközvetítő és lakberendező 50 ével ezelőtt rájött, hogy azok az ingatlanok, melyeket tudatosan „készít fel” az eladásra, tehát személyteleníti, átrendezi és dekorálja, azok sokkal hamarabb és magasabb áron kelnek el, mint a felkészítés nélküliek.
Az első benyomás egyszeri és megismételhetetlen és ahogy igaz ez egy első randira, úgy igaz az ingatlannal történő első találkozásra is. Ahogyan Cara Hunter is fogalmazott „A vevők belépnek egy eladó házba, és a következő harminc másodpercben már el is döntik, hogy az ingatlan érdekli-e őket.”
Aki tudatosan dobja piacra eladó ingatlanát az nemcsak értékesítési időt spórol, hanem átlagosan 15%-al magasabb áron fogja tudni eladni az ingatlant. Kiadás esetén mindezek mellett még pozitívumként, igényesebb bérlőkre számíthatunk.
Mik azok amiket bárki megtehet mielőtt piacra dobja az ingatlanát?
Szelektálás, pakolás
Mindent olyat el lehet előre dobozolni, ami az elkövetkező pár hónapban nem létszükséglet. Sokkal tágasabb, szellősebb lesz a lakás, ha nincs tele felesleges holmikkal.
Hibák kijavítása
A leendő vevő nem fog késztetést érezni rá, hogy megcsinálja a lesett szegélylécet, kicserélje a törött üveget vagy bejavítsa a lyukat a falon….a hibát látja benne és a Vevők nem hibákat és feladatokat akarnak venni, hanem az álomotthonukat keresik, amit csak élvezniük kell. Arról nem is beszélve, hogy minél több a hiba, annál több az alku….
Tisztasági festés
„Majd kifest az új tulaj olyan színre amit Ő szeretne, én nem tudom milyen az ízlése…” Sokszor hallani.
Egy világos, pasztellszínnel, pl. egy törtfehérrel nem lehet melléfogni, mindenkinek tetszeni fog és világos, tágas, tiszta hatást biztosít, ami milliókat jelenthet az eladás során.
Nagyobb felújítás esetén profi home stagerrel érdemes konzultálni, hogy melyek azok a munkálatok amiket mindenképpen érdemes elvégezni, mert biztosan megtérülnek az eladás során és mik azok amikre nem érdemes költeni.
Nagyon alapos takarítás
Az egész lakásnak, de kiemeleten a konyhának és a fürdőszobának nagyon alapos takarításon kell átesnie. Tisztítsuk meg a csempéket, a fugákat, teremtsünk makulátlan tisztaságot.
Dekoráció
A terek teljes személytelenítése és letisztítása nagyon fontos, de ugyanolyan fontos, hogy ebbe a személytelen térbe vigyünk életet, amit dekorációkkal, színekkel lehet elérni.
Ennél a résznél is érdemes profi home stagerrel konzultálni, - akár csak egy tanácsadás erejéig, - még akkor is ha alapvetően jó ízléssel vagyunk megáldva, mert segíteni tud a célcsoportnak megfelelő színek, illetve a célcsoport igényeinek meghatározásában.
Ki/Mi az a célcsoport? A célcsoport az a lehetséges kör, akik nagy valószínűséggel az adott környéken az olyan adottságú ingatlant keresni fogják. Nem mindegy, hogy egyedülállókat, kisgyerekeseket vagy idősebb házaspárokat célzunk meg a hirdetésünkkel.
Bútorozás
Ha az ingatlanban laksz és vannak bútoraid, akkor is gondold át, hogy mi lehet az, ami nem szükséges, ami igazából csak foglalja a teret, mi az, ami nem illeszkedik funkcionálisan a térbe és ezeket a bútorokat add el vagy vitesd el egy raktárba, garázsba vagy pl. rokonokhoz. Ha szakadt a kanapé, vagy foszlik róla a bőr,stb. tehát feltűnő darab és feltűnően hibás cseréld ki, válassz helyette olyat amit szívesen vinnél tovább az új otthonodba vagy vegyél jobb állapotút használtan, esetleg kérj kölcsön vagy húzasd át.
Már az is sokat dob rajta, ha veszel rá egy kanapéhuzatot, azzal is látványos átalakulást érhetsz el.
Ingatlanbefektető vagy?
Akkor ne kövesd el azt a hibát, amit sokan, hogy a felújított ingatlant üresen dobod piacra. A bútorozás azért fontos, mert az emberek 95%-a nem lát térben, nem tudja elképzelni, hogy mekkora kanapé vagy ágy fér el a térben, befér-e egy étkezőasztal, stb. A berendezett lakás „láttatja” a térben rejlő lehetőségeket és a méreteket a mellett, hogy még egy üres lakáson az érdeklődők csak „átszaladnak”, mert nincs ami lekösse a figyelmüket, egy berendezett lakás elindítja a fantáziájukat és elképzelik milyen is lenne ott élniük.
Nézd meg, hogy ennél a lakásnál is mennyit számított, hogy bérelt bútorokkal és dekorációkkal be lett rendezve. Képzeld, ugyanaz vette meg, aki korábban érdeklődőként már járt a lakásban, de akkor túl ridegnek találta…
Nem szeretnél feleslegesen vásárolni, százezreket, akár milliókat költeni bútorokra és dekorációkra, majd később bajlódni az eladással, ha a vevő nem tart rájuk igényt?
Ma már bútorok és dekorációk bérlésére is van lehetőség, a NADINA Interior – home staging & bútorkiadás raktárkészletéből gyorsan és költséghatékonyan tudod berendezni az ingatlanod.
„Ne feledd, csak egyszer kelthetsz első benyomást!” Vavyan Fable
Nagyidai Edina
home stager - Nadina Interior
www.nadina.hu