A home staging nem luxusszolgáltatás, hanem tudatos befektetés!
„Nemrégiben egy vállalkozókból álló körben a home staginget, mint luxusszolgáltatásként jellemezték, amin home stagerként őszintén meglepődtem...”
Nemrégiben egy vállalkozókból álló körben a home staginget, mint luxusszolgáltatásként jellemezték, amin home stagerként őszintén meglepődtem, mert nem jutott eszembe, hogy erre valaki nem befektetésként és tudatos döntésként, hanem luxusszolgáltatásként tekint.
Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy talán más is így van ezzel és többen lehetnek, akik ugyan a fogalmat ismerik, de nincsenek tisztában vele, hogy mit is jelent pontosan a home staging.
Tudatos ingatlaneladás, így is lehetne nevezni, mert pénztárcavastagságtól függetlenül, aki tudatosan készül az ingatlana eladására, - legyen akár ingatlanbefektető vagy egy tulajdonos, akinek az ingatlana az egyetlen nagyobb vagyontárgya – befektetésként tekint az eladás (vagy kiadás) előtti felkészítésre. Olyan befektetésként, ami gyorsan és bizonyosan megtérül!
Aki tudatosan dobja piacra eladó ingatlanát az nemcsak értékesítési időt spórol, hanem átlagosan 15%-al magasabb áron fogja tudni eladni az ingatlant. Kiadás esetén mindezek mellett még pozitívumként, igényesebb bérlőkre számíthatunk.
Miért állítom ilyen biztosan? Mert tapasztalom én is, - ahogyan a többi home stager és ingatlanközvetítő is -, hogy azokat az ingatlanokat, melyeket a home staging szemlélet alapján dobnak piacra jóval gyorsabban és/vagy magasabb áron tudnak eladni.
A profit mindig az előzetesen felállított céltól függ, legyen az az idő vagy a pénz. Igen, mert sok esetben a profitunk az idő, pontosabban az eladási idő rövidsége és nem a magas nyereség. Előfordulhatnak ugyanis olyan esetek, amikor pl. a tulajdonosok lefoglalóznak egy másik ingatlant és oda határidőre teljesíteniük kell vagy hiába jó állapotú egy lakás, de annyira rossz helyi vagy egyéb adottságokkal rendelkezik, hogy lényegében eladhatatlan kategória lenne, az ingatlanfelkészítés garantálja a gyors – és nem áron aluli - eladást.
Fontos itt megjegyezni, hogy a klasszikus home staging, amely nem párosul nagyobb felújítással, burkolatcserével stb. csak jó állapotú lakás esetén alkalmazható. Egy korábbi cikkben részletesen leírtam, hogy mik azok amiket bárki megtehet mielőtt piacra dobja az ingatlanát.
Nagyobb felújítás esetén profi home stagerrel érdemes konzultálni, hogy melyek azok a munkálatok amiket mindenképpen érdemes elvégezni, mert biztosan megtérülnek az eladás során és mik azok amikre nem érdemes költeni. A Magyar Home Staging Egyesület honlapján (www.mhst.hu) mindenki megtalálhatja a számára legszimpatikusabb, szakmailag ellenőrzött szakembert.
Más esetben, mondjuk egy ingatlanbefektetés esetében a profitcél egyértelműen a minél magasabb anyagi haszon realizálása. A befektetés keretében történő felújítás önmagában még nem garancia a magas haszonra, amennyiben az nem az adott piacnak és célcsoportnak megfelelő burkolatokkal, színekkel készül, nincsen berendezve az eladásra és nem készülnek róla professzionális képek, a várt érdeklődés és magas profit is bizonyosan elmarad.
Ahhoz, hogy meg tudd mutatni az ingatlan legszebb arcát és hogy az érdeklődők ne csak átszaladjanak a lakáson, egy üres ingatlan esetén nagyon fontos a bútorozás és dekorálás. A berendezés és a styling lesz az, ami megfogja őket, ami segít nekik elképzelni, hogy milyen is lenne ha az az ingatlan lenne az otthonuk.
Ma már bútorok és dekorációk bérlésére is van lehetőség, a NADINA Interior – home staging & bútorkiadás raktárkészletéből havi bérlési rendszerben, gyorsan és költséghatékonyan van lehetőséged berendezni az ingatlanod.
Összefoglalva tehát a home staging egy bizonyosan megtérülő befektetés, egy win-win helyzet, melyben az eladó és a vevő is elégedett lesz. Az eladó a profitnak, a vevő pedig egy minőségi, azonnal költözhető lakásnak örülhet az ügylet végén.
Az ingatlanunk eladásakor fontos szem előtt tartanunk, hogy a szakértői home staging szolgáltatás ára megtérül, sőt profitot hoz, nem úgy, mint az árengedmény, ami mindig szükséges, hogy egy hosszú ideig piacon lévő ingatlant el tudjunk adni!
Nagyidai Edina
lakberendező, home stager
NADINA Interior – home staging&bútorkiadás (www.nadina.hu)
A Magyar Home Staging Egyesület elnökségi tagja (www.mhst.hu)
Fotók: Jurassza Zsófia – Photo by Zsofia Jurassza